Zaciski Hamulcowe

Zacisk hamulcowy to jedna z najważniejszych części w układzie hamulcowym każdego pojazdu. Odpowiada ona zarówno za bezpieczeństwo, jak i komfort jazdy. Jest ona integralną częścią każdego hamulca tarczowego. Jest to najpopularniejsze rozwiązanie i najczęściej stosowane w przypadku systemów hamulcowych na świecie. Każdy zacisk zamontowany jest na stałe do zwrotnicy lub piasty koła. W wnętrzu każdego zacisku znajdują się klocki hamulcowe. Każdy użytkownik ruchu drogowego powinien bezwzględnie pilnować tego elementu, w tym szczególnie jego stopnia zużycia i mechanicznego działania.

Podczas hamowania, tłoczek wypycha klocki bezpośrednio do tarczy. Podczas tego procesu powstaje dużo ciepła. Na każdy zacisk przychodzą po dwa klocki hamulcowe. Oczywiście sytuacja ta nie jest regułą i może przychodzić większa ilość. Ważne jest, aby była to wielokrotność liczby 2. Wynika to z samej budowy tarczy hamulcowej, gdzie klocki muszą być po jednej i drugiej strony zacisku. Takie rozwiązanie umożliwia równomierny docisk klocków do tarczy.

Zaciski hamulcowe możemy podzielić na żeliwne oraz aluminiowe, tak zwane pływające. W samochodach sportowych i luksusowych występują warianty stałe. Różnica polega na innych parametrach. Modele pływające lepiej znoszą wysokie temperatury oraz bardzo duży nacisk. Są również o wiele tańsze w produkcji i samej regeneracji.

W naszej firmie znajdą Państwo pełną gamę zacisków hamulcowych do wszystkich modeli samochodów osobowych, dostawczych, maszyn budowlanych i rolniczych.

Proponowane produkty objęte są 24-miesięczną gwarancją. Sprzedajemy je bowiem jako nowe, dzięki temu, że wcześniej przeprowadzona zostaje kompleksowa regeneracja hydraulicznych zacisków hamulcowych.

Przed zakupem zachęcamy do kontaktu, w celu dopasowania części zamiennej do marki oraz modelu danego pojazdu. Jest to bardzo istotne z punktu widzenia samego produktu.

Najczęstsze usterki zacisków hamulcowych to:

  • zatarta dźwignia hamulca ręcznego
  • zatarty tłoczek lub tłoczki
  • zerwany odpowietrznik
  • luz na prowadnicach
  • korozja całego lub poszczególnych elementów zacisku
  • zerwane gwinty
  • uszkodzone uszczelniacze przeciwpyłowe